Samen bouwen aan uw onderneming

Welke risico’s loopt mijn bouwonderneming? Ben ik op de hoogte van de technologische veranderingen? Wanneer is het juiste moment om te investeren? Hoe kan ik in 5 jaar tijd de omzet binnen mijn bouwonderneming doen groeien? Met al deze vragen is ons team bij Flamée & Partners bekend. 

De bouw is een sterk gereglementeerde sector. Echter, als ondernemer in de bouwsector wilt u focussen op het aantrekken en realiseren van projecten. Daarom willen wij u de gemoedsrust bieden bij uw papierwerk en administratie, die steeds als een huis staan. Meer nog, we dragen u inzichten en perspectieven aan die uw efficiëntie en winstgevendheid ten goede komen. Een performante interne financiële administratie is de fundering van uw toekomstige groei.

Advies op maat

Wij geven u gericht fiscaal en juridisch advies op maat op basis van onze steeds vernieuwende inzichten in de bouwsector.

Administratie

Wij staan in voor uw administratie en zorgen voor de fiscale fundamentering van uw bouwonderneming.

Sparringpartner

Wij sparren met u over o.a. de 6% btw-regel, registratieplicht voor buitenlandse werknemers, de consumentenbescherming, …

wat onze klanten zeggen

'De accountant bij uitstek voor
uw onderneming'

Codey Joyner

UrbanAcres, LLC

5/5

“My move was way less stressful than expected! Movely packed everything, stored it for a week, and moved it all to my new home just as promised!”

Eren Hill

H&H Legal Partners

5/5

“Movely provided a very professional service when we moved offices last month. They were easy to work with and moved everything on time.”

Emanuel Sadler

SavvyMarket

5/5

Best experience ever! I desperately needed a mover to help with a last minute relocation, and Movely was so helpful in making it a seamless process!”

FAQ

Aannemers, onderaannemers, architecten, raadgevende ingenieurs en ontwerpers moeten gedurende tien jaar instaan voor de gebreken aan het bouwwerk die de stabiliteit daarvan of één van de hoofdbestanddelen in het gedrang brengen. Indien een klant u vraagt werken aan te vatten die uw 10-jarige aansprakelijkheid in het gedrang brengen, moet u die werken weigeren. Voor meer informatie kunt u hiervoor terecht bij éen van onze adviseurs.

Vanaf 1 januari 2022 moeten aan elk niet-residentieel gebouw (oa: kantoor, handelszaak, horecazaak,…) – dat wordt overgedragen aan een nieuwe eigenaar of waarop een recht van opstal of erfpacht wordt gevestigd – verplicht renovatiewerken worden uitgevoerd om aan minimale energieprestatieniveaus te voldoen. Voor meer informatie kunt u hiervoor terecht bij éen van onze adviseurs.

Voor ondernemingen en zelfstandigen bestaat er een wettelijke verplichting om 15 % van het te betalen factuurbedrag (exclusief btw) te betalen aan de overheid als een (onder)aannemer fiscale of niet-fiscale schulden heeft bij de FOD Financiën of de Rijksdienst Sociale Zekerheid. Voor werken uitgevoerd voor een particulier die het onroerend goed zuiver gebruikt voor privé-doeleinden is er geen inhoudingsplicht. Voor meer informatie kunt u hiervoor terecht bij éen van onze adviseurs.

Vanaf 1 januari 2022 is het btw-attest bij renovaties van oude woningen niet langer verplicht. Tot voor kort diende uw aannemer te beschikken over een door u getekend btw-attest. Desondanks raakt dit niet-gestandaardiseerd attest in de praktijk af en toe zoek of vergeten. Daarom heeft men besloten deze formaliteit te vervangen door een standaardverklaring op de factuur. Wenst u meer informatie? Lees dan zeker ook even dit artikel of neem contact op met éen van onze adviseurs.

Samen bouwen aan uw onderneming?

Bent u klaar om samen te bouwen aan uw onderneming? Laat uw onderneming groeien dankzij een sterke samenwerking met uw accountant. Plan een gesprek in om uw situatie in kaart te brengen.

Dit is zeker ook interessant voor u​

  • Actua / Publicaties

    Warmtepompen – ook in 2024 aan 6% btw!

  • Actua / Publicaties

    Al gedacht aan een fiscaalvriendelijk eindejaarsgeschenk voor uw personeel?

  • Actua / Publicaties

    Een uithangbord plaatsen aan uw onderneming? Eigen gevel maar niet eigen regels.

  • Actua / Publicaties

    De investeringsaftrek werd verhoogd! Maar nog een jaartje geduld…

  • Actua / Publicaties

    Wat wel en wat niet te communiceren rond het ontslag van een werknemer?

  • Actua / Publicaties

    Ook voor u fiscale voordelen op het vlak van duurzame mobiliteit?

  • Actua / Publicaties

    Niet-residentiële gebouwen en het EPC NR certificaat – ook voor u van belang?

  • Actua / Publicaties

    Heeft uw BV een correct ingevuld aandeelhoudersregister? Proficiat!

  • Actua / Publicaties

    Twee contractuele bedingen om discussies met buitenlandse zakenpartners te vermijden