Van klein boekhoudkantoor tot gerenommeerde adviseurs
Ons verhaal begon meer dan dertig jaar geleden toen Luc Flamée een klein lokaal boekhoudkantoor opstartte. Stap voor stap, fusie na fusie groeide het kantoor uit tot het gerenommeerde accountantskantoor dat het nu is. Accountancy is nog steeds de core-business van Flamée & Partners maar gaandeweg spelen we meer en meer in op de groeiende nood van bedrijfsleiders aan een totaalpakket in verschillende domeinen van het ondernemerslandschap zoals HR & interim management.
Onze ambitie is na dertig jaar groei nog steeds groot. Ons team blijft groeien en onze expertise blijven we bijschaven zodat we u ook in de toekomst kunnen bijstaan met gericht advies.
Elk bedrijf verdient een sterke CFO
Onze Missie
Flamée en Partners is een accountantskantoor dat klanten ondersteunt om naast het uitvoeren van alle wettelijke en boekhoudkundige verplichtingen op het vlak van accountancy en fiscaliteit, eveneens strategisch advies verleent via ‘’voordenkkaders en -methodieken’’.
Onze Visie
Eerlijkheid, kwaliteit, teamwerk en respect vormen het fundament van ons kantoor, zowel voor onze interne en externe stakeholders rekening houdend met de context van ons kantoor.
Onze waarden
Bij Flamée & Partners zijn onze medewerkers onze belangrijkste activa. We hechten daarom veel belang aan hun gezondheid, en willen een goed evenwicht tussen werk en privé garanderen.
Vertrouwenspersoon
Door het streven naar een teamgerichte en toegankelijke bedrijfscultuur werken wij iedere dag aan een evenwichtige samenwerking waarbij elke medewerker zich betrokken voelt bij de dagelijkse activiteiten
Kwaliteit, nauwkeurig & tijdig
We garanderen nauwkeuring en kwaliteitsvol werk. Advies op maat van de klant tegen een marktconforme prijs waarbij we stiptheid hoog in het vaandel dragen. Wij bieden de klant oplossingen aan door samen met de klant proactief mee te denken.
Tevreden werknemers
Onze medewerkers worden aangemoedigd om hun talenten te ontplooien en krijgen alle kansen om hun loopbaandoelstellingen te bereiken. Via interne en externe opleidingen in onze Academy.
Om advies te kunnen geven, is het echter noodzakelijk dat alle medewerkers op de hoogte zijn van de laatste wetswijzigingen. De nieuw opgericht Flamée Academy voorziet in die noodzaak. Zo wordt de interne kennis constant bijgeschaafd.
Flamée & Partners zorgt er dan ook voor dat de kennis en skills van haar medewerkers steeds verder worden bijgeschaafd. Dit, mede dankzij de oprichting van een maandelijks "lectuur uur", waarbij aan kennisdelen wordt gedaan binnen het team.
Ook de opleiding van de medewerkers zet zich door met de inrichting van een gloednieuw opleidingslokaal. Dit zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers zich snel kunnen inwerken binnen de zaak.
Bovendien werpt de kenniscultuur binnen Flamée & Partners haar vruchten af. Voor de 25e maal slaagt een medewerker voor zijn ITAA-titel. Een mijlpaal om trots op te zijn en die getuigt van de kwaliteit van de opleidingen binnen de groep.
Flamée & Partners kiest volop voor duurzaamheid en begint aan het ambitieuze MVO-traject.
Flamée & Partners breidt uit met de overname van boekhoudkantoor B.F.E uit Merelbeke dat geïntegreerd wordt in onze vestiging in Sint-Martens-Latem
De grondige renovaties van de bureelruimtes en de lunchruimte in Harelbeke zorgen voor een optimale werksfeer.
Zeven nieuwe vennoten treden toe. Daarnaast krijgen onze C-vennoten de mogelijkheid om door te groeien tot B-vennoot, wat onze inzet voor interne ontwikkeling en de erkenning van prestaties benadrukt.
Sinds oktober 2024 bieden we ons "kmo-klankbord" aan om kmo's te ondersteunen met advies, begeleiding en waardevolle inzichten. Het kmo-klankbord helpt ondernemers om uitdagingen aan te pakken en hun bedrijf verder te ontwikkelen