e-Box Enterprise – communicatie tussen uw onderneming en de overheid

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ook de overheid zet hoe langer hoe meer in op digitalisering. De overgang van papier naar digitaal is reeds enige tijd aan de gang. Een volgende stap hierbij is de lancering van de ‘e-Box Enterprise’.

E-Box Enterprise centraliseert alle officiële communicatie tussen ondernemingen en overheidsinstellingen. Via e-Box ontvangt u documenten (pdf) en berichten van de instellingen van de sociale zekerheid, maar ook van gemeentelijke, regionale en federale overheden. Het is op heden nog niet verplicht om de nieuwe e-box te hanteren. Dit zal in principe wel zo zijn vanaf 1 januari 2025. Het is de bedoeling dat vanaf dan alle officiële communicatie tussen ondernemingen en overheidsinstellingen digitaal verloopt.

De e-Box Enterprise kan enkel door de wettelijke vertegenwoordiger van de onderneming geactiveerd worden. Hiervoor dient deze zich aan te melden op www.eboxenterprise.be en een hoofdtoegangsbeheerder aan te stellen.

Via https://www.eboxenterprise.be/nl/documenten-in-e-box.html krijgt u een overzicht welke instanties u via e-Box zullen contacteren en hoelang hun documenten geldig blijven.

Meldingen van nieuwe berichten komen aan op het geregistreerde e-mailadres van uw onderneming. Wij raden dan ook sterk aan deze regelmatig te bekijken.

Heeft u vragen?

Neem contact op met éen van
onze adviseurs. Wij helpen u graag verder!

Misschien ook interessant voor u?

Wil jij op de hoogte blijven?

Abonneer je en ontvang gratis tips, insider nieuws en advies over de recentste topics binnen fiscaliteit en tax.